Galerie foto

Festivalul de teatru politic „SCENELE MEMORIEI” din 2019, a propus un exerciţiu de memorie individuală şi colectivă. Am invitat spectacole despre evenimente, teme şi dileme pe care nu ar  trebui să le uităm, pe care nu ar trebui să le evacuăm din preocupările noastre. Teatrul are această capacitate de a ne  deschide ferestre spre combustiile interioare ale istoriei, să ne readucă în faţă dramele sau accidentele istorice care ne-au structurat fiinţa, care ne-au modelat vrând-nevrând. Matei Vișniec – Director onorific : „Marii dramaturgi, chiar şi atunci când sunt montaţi în cheie modernă şi „actualizaţi”, păstrează parfumul unor epoci. Ei sunt  sintezele unor epoci. Nu vorbim, deseori, despre „epoca lui Caragiale”? Teatrul lui Caragiale este prezent dar şi memorie. Şi poate nimic nu ne ajută să înţelegem societatea românească de astăzi decât o călătorie în timp, în lumea lui Caragiale. Și…oare, am putea înţelege tumultul Renaşterii fără Shakespeare? El este etern şi contemporan, desigur, dar ce alt autor ne-ar putea reprezenta în univers dacă ar trebui să alegem doar unul la un colocviu al tuturor galaxiilor pentru a ilustra contradicţiile, frumuseţile şi umbrele marii civilizaţii europene? Alţi şi alţi dramaturgi importanţi, de la Molière la Goldoni, de la Ibsen la Cehov, de la Ionescu la Sorescu, au un raport profund cu memoria.”

TEATRUL „ANDREI MUREȘANU” Sfântu Gheorghe, DESPRE OAMENI ȘI CARTOFI, de Radu AFRIM  

 

TEATRUL EVREIESC – FUTUR DE LUXE , regia: Alexandru MIHĂESCU

 

TEATRUL AVANGARDIA – DEMNITATE, regia: Ignasi VIDAL

 

TEATRUL METROPOLIS – MELCUL, de Lia BUGNAR

TEATRUL NOTTARA –  De la Ovidiu, exilatul de la Pontul Euxin, la Mihai Eminescu, luceafărul din țara mioriței, Recital Emil BOROGHINĂ

TEATRUL NAȚIONAL ”VASILE ALECSANDRI” IAȘI – PIELE ȘI CER, Regia: Radu GHILAȘ

 

În cadrul festivalului de dramaturgie SCENELE MEMORIEI- 2018, pe care avem onoarea să-l găzduim, în fiecare an, am avut prilejul să vizionăm o interesantă adaptare și punere în scenă a piesei de teatru „Somnoroasa aventura” de Teodor Mazilu. Cum direcția de scenă si adaptarea aparțin regizorului Dominic Dembinski  să vedem cum și-a motivat, el însuși demersul artistic: “Este o adaptare îndrazneață și provocatoare pentru spectator, având un text scris în anii ’60 de către Teodor Mazilu dar adaptat și adus în zilele Revoluției Române din 1989, de către mine. Este un spectacol prin care doresc să exorcizez un rău pe care l-am trăit și ai avertiza pe tineri că lucrurile care se uită sunt foarte periculoase. Piesa este un remember, în cheie comică, prin care ne despărțim de trecut, râzând”.  Menționăm că „Aventura”, după  piesa „Somnoroasa aventură” a marelui dramaturg Teodor Mazilu, a fost  vedeta stagiunii 2017-2018, a Tearului ”SICĂ ALEXANDRESCU”. În cadrul aceluiași festival de dramaturgie, de pe afișul căruia amintim numele unor prodigioase trupe cum ar fi Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași, Trap Door Theatre Chicago sau Teatrul Odeon București, vă facem părtași la trăirile scenice, surprinse în timpul spectacolelor.Vă prezentăm câteva imagini surprinse de artistul fotografic Dan Mălureanu.

REPUBLICA MELANIA – TEATRUL ODEON BUCUREȘTI

TEATRUL „ANDREI MUREȘANU” SFÂNTU-GHEORGHE  – „JURNAL DE ROMÂNIA”

TEATRUL NAȚIONAL ”VASILE ALECSANDRI” IAȘI – ”SECETA ROȘIE”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență cât mai bună. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu folosirea acestora.