Galerie foto

  • Festivalul de teatru politic ,,SCENELE MEMORIEI” din 2019, a propus un exerciţiu de memorie individuală şi colectivă. Am invitat spectacole despre evenimente, teme şi dileme pe care nu ar  trebui să le uităm, pe care nu ar trebui să le evacuăm din preocupările noastre. Teatrul are această capacitate de a ne  deschide ferestre spre combustiile interioare ale istoriei, să ne readucă în faţă dramele sau accidentele istorice care ne-au structurat fiinţa, care ne-au modelat vrând-nevrând. Matei Vișniec – Director onorific : „Marii dramaturgi, chiar şi atunci când sunt montaţi în cheie modernă şi „actualizaţi”, păstrează parfumul unor epoci. Ei sunt  sintezele unor epoci. Nu vorbim, deseori, despre „epoca lui Caragiale”? Teatrul lui Caragiale este prezent dar şi memorie. Şi poate nimic nu ne ajută să înţelegem societatea românească de astăzi decât o călătorie în timp, în lumea lui Caragiale. Și…oare, am putea înţelege tumultul Renaşterii fără Shakespeare? El este etern şi contemporan, desigur, dar ce alt autor ne-ar putea reprezenta în univers dacă ar trebui să alegem doar unul la un colocviu al tuturor galaxiilor pentru a ilustra contradicţiile, frumuseţile şi umbrele marii civilizaţii europene? Alţi şi alţi dramaturgi importanţi, de la Molière la Goldoni, de la Ibsen la Cehov, de la Ionescu la Sorescu, au un raport profund cu memoria.”

TEATRUL „ANDREI MUREȘANU” Sfântu Gheorghe, DESPRE OAMENI ȘI CARTOFI, de Radu AFRIM  

 

TEATRUL EVREIESC – FUTUR DE LUXE , regia: Alexandru MIHĂESCU

 

TEATRUL AVANGARDIA – DEMNITATE, regia: Ignasi VIDAL

 

TEATRUL METROPOLIS – MELCUL, de Lia BUGNAR

 

 

 

 

 

 

TEATRUL NOTTARA –  De la Ovidiu, exilatul de la Pontul Euxin, la Mihai Eminescu, luceafărul din țara mioriței, Recital Emil BOROGHINĂ

 

 

 

 

 

 

TEATRUL NAȚIONAL ”VASILE ALECSANDRI” IAȘI – PIELE ȘI CER, Regia: Radu GHILAȘ

 

 

 

 

 

 

 

In cadrul festivalului de dramaturgie SCENELE MEMORIEI- 2018, pe care avem onoarea să-l găzduim, în fiecare an, am avut prilejul să vizionăm o interesantă adaptare și punere în scenă a piesei de teatru „Somnoroasa aventura” de Teodor Mazilu. Cum direcția de scenă si adaptarea aparțin regizorului Dominic Dembinski  să vedem cum și-a motivat, el însuși demersul artistic: “Este o adaptare îndrazneață și provocatoare pentru spectator, având un text scris în anii ’60 de către Teodor Mazilu dar adaptat și adus în zilele Revoluției Române din 1989, de către mine. Este un spectacol prin care doresc să exorcizez un rău pe care l-am trăit și ai avertiza pe tineri că lucrurile care se uită sunt foarte periculoase. Piesa este un remember, în cheie comică, prin care ne despărțim de trecut, râzând”. 

Menționăm că „Aventura”, după  piesa „Somnoroasa aventură” a marelui dramaturg Teodor Mazilu, a fost  vedeta stagiunii 2017-2018, a Tearului ”SICĂ ALEXANDRESCU”. În cadrul aceluiași festival de dramaturgie, de pe afișul căruia amintim numele unor prodigioase trupe cum ar fi Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași, Trap Door Theatre Chicago sau Teatrul Odeon București, vă facem părtași la trăirile scenice, surprinse în timpul spectacolelor.Vă prezentăm câteva imagini surprinse de artistul fotografic Dan Mălureanu.

 

 

 

 

 

 

REPUBLICA MELANIA – TEATRUL ODEON BUCUREȘTI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEATRUL „ANDREI MUREȘANU” SFÂNTU-GHEORGHE  – „JURNAL DE ROMÂNIA”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEATRUL NAȚIONAL ”VASILE ALECSANDRI” IAȘI – ”SECETA ROȘIE”

 


 

 

 

 

  • Îmblânzirea scorpiei 

Scenariu de Radu Aldulescu după William Shakespeare
Kate și Petrucchio – războiul sexelor

Spectacolul concentrează în limbajul teatrului contemporan povestea extraordinară din Îmblânzirea scorpiei a lui Shakespeare și are toate atuurile pentru a cuceri publicul, prin strălucirea textului, prin mijloacele de expresie ale comediei și teatralității și mai ales prin jocul exploziv al actorilor. Spectacolul a fost selectat în prestigiosul Festival Internațional Shakespeare din 2020, ca și în alte Festivaluri din Rețeaua Festivalurilor Shakespeare, evenimente culturale în aer liber sau indoor.

Vom putea trăi împreună starea unui Shakespeare extrem de contemporan nouă, o experiență shaking-scene. Și cât de actuală este încă tema acestor încleștări masculin-feminin, din a căror intensitate va țâșni, miraculos, dragostea! Dragostea a fost și este pentru cei curajoși, iar aici avem caractere puternice și insolite, generatoare de empatie pentru publicul de azi, îndeosebi pentru tineri.

Dorința de a iubi și de a fi iubit există în fiecare dintre noi, însă felul în care acest spectacol  ne-o induce este unic. Proiectați pe fundalul unui peisaj de sfârșit de lume, Katarina și Petruccchio se confruntă într-un război al sexelor, cu ardoare, spirit și simț al umorului exploziv, ca și cum ar fi primii/ultimii de pe pământ.

”I must be cruel only to be kind” –  deviza hamletiană i se potrivește și lui Petrucchio, care dezvoltă o strategie de vindecarea a sufletului ei rănit de prea multe decepții. Iar Kate, cu toate că este atrasă de Petrucchio, și-a închis porțile sufletului, nu mai crede că i se poate întâmpla acea iubire absolută, puternică și regeneratoare, după care tânjim. „N-ai făcut nici drumul jumătate ca că-mi pătrunzi în suflet”, îi spune ea. Însă, ca un foarte bun psihanalist, Petrucchio intuiește rănile și frustrările care au făcut-o pe Katarina să-și pună platoșele durității și să-și cultive agresivitatea împotriva tuturor bărbaților. Etapele „îmblânzirii”, din această perspectivă, vor genera o suită de situații surprinzătoare ce vor culmina cu marea cădere a măștilor și platoșelor Katarinei și cu izbucnirea iubirii în forma ei pământeană și nepământeană, de izvor al vieții, într-o lume tot mai afectată de lipsa de comunicare, narcisism și tocire a sensibilității. O sărbătoare shakespeariană, pentru toți, cu mijloacele de expresie ale prezentului.

Echipa spectacolului:

Scenariul: Radu Aldulescu
Petrucchio: Mihai Nițu
Katarina: Patricia Ionescu
Regia artistică și ilustrația muzicală: Alina Hiristea
Cadru vizual: Șerban Savu, artist vizual (onorific)
Video edit și mapping: Iulia Pană
Regia și selecția muzicală: Alina Hiristea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență cât mai bună. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu folosirea acestora.